Infrastruktura rowerowa

Fragment standardów rowerowych GZM

W styczniu Zarząd Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjął nowe standardy rowerowe. Zwróciliśmy się do władz Gliwic i powiatu gliwickiego z apelem o zrobienie tego samego u siebie. Czytaj więcej Apel do władz Gliwic i powiatu gliwickiego odnośnie przyjęcia standardów rowerowych

Planowane miejsce rozpoczęcia się obwodnicy południowej

Budowa południowej obwodnicy Gliwic stworzyła realna szanse na utworzenie możliwości bezpiecznego i wygodnego dojazdu rowerem do centrum handlowego Europa Centralna. Niestety na drodze tej trasy stanął katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czytaj więcej GDDKiA blokuje możliwość dojazdu rowerem do CH Europa Centralna

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2019 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2019 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,270 mld zł, a wydatki 1,474 mld zł. Największe wydatki zaplanowano na oświatę i wychowanie (335 mln zł) oraz transport i łączność (290 mln zł). Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2019 rok

Początek ul. Chorzowskiej od strony centrum

Od kilku tygodni gliwicka pracownia projektowa Eurodroga na zlecenie Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje wariantową koncepcję zagospodarowania terenu po byłym torowisku tramwajowym przy ulicy Chorzowskiej w Gliwicach. 22 października uczestniczyliśmy w spotkaniu roboczym odnośnie tej inwestycji. Czytaj więcej Co z torowiskiem tramwajowym na Chorzowskiej?