Co z torowiskiem tramwajowym na Chorzowskiej?

Początek ul. Chorzowskiej od strony centrum

Od kilku tygodni gliwicka pracownia projektowa Eurodroga na zlecenie Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje wariantową koncepcję zagospodarowania terenu po byłym torowisku tramwajowym przy ulicy Chorzowskiej w Gliwicach. 22 października uczestniczyliśmy w spotkaniu roboczym odnośnie tej inwestycji.

Założenia projektowe

Zamówiona przy Zarząd Dróg Miejskich koncepcja ma uwzględniać m.in.:

  • drogę rowerową, chodnik i miejsca postojowe z zapewnieniem dróg manewrowych,
  • skomunikowania przyległych posesji,
  • zatoki autobusowe,
  • zmianę geometrii ul. Chorzowskiej z ul. Zabrską,
  • azyle dla pieszych,
  • pasy dla lewoskrętów.

Koncepcja nie będzie stricte ograniczała się do pasu po nieczynnym torowisku, zmiany mogą zostać zaproponowane w  obszarze całego pasa drogowego ul. Chorzowskiej.

Wizja GRR

Ogólne założenia

Nasza wizja rowerowej części tej inwestycji jest następująca:

  • Ciągła trasa rowerowa konsekwentnie po południowej stronie ulicy,
  • Dodatkowo trasa rowerowa po stronie północnej na długości parku (od ul. Szymanowskiego do ul. Dębowej)
  • 100% asfalt,
  • 0 (zero) krawężników i innych uskoków poprzecznych,
  • Możliwie najmniej szykan i slalomów,
  • Kontynuacja do centrum Gliwic,
  • Kontynuacja do centrum Zabrza.

Przykładowe przekroje poprzeczne

Ulica Chorzowska na wysokości ul. Młodego Hutnika
Ulica Chorzowska na wysokości Parku Kultury i Wypoczynku

Prezes Rowerowych Gliwic, radny dzielnicy Sikornik, współzałożyciel Śląskiej Koalicji Rowerowej oraz pomysłodawca Śląskiego Święta Rowerzysty. W młodości członek PTTK, a na co dzień programista gliwickiej firmy Future Processing

Jeden komentarz do "Co z torowiskiem tramwajowym na Chorzowskiej?"


  1. Należałoby jeszcze uwzględnić pozostawienie istniejących drzew oraz nasadzenie drzew tam, gdzie ich obecnie nie ma. Tak jak to widać na przykładowych przekrojach poprzecznych.

    Niestety znając gliwickich urzędników skończy się wycinką wszystkich drzew i zaasfaltowaniem/zabetonowaniem wszystkiego.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *