Budżet Obywatelski

Środki przeznaczane przez Gliwice i inne śląskie miasta na infrastrukturę rowerową są ciągle bardzo niewielkie. Jednym ze sposób w jaki można zwiększyć środki przeznaczane na rowery są budżety obywatelskie, dlatego co roku przygotowujemy rowerowe projekty do lokalnych budżetów obywatelskich, z Gliwickim Budżetem Obywatelskim na czele.

Zobacz też:

Aktualny stan DDR przy Orlickiego

Rozpoczęło się już  głosowanie na projekty Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Przygotowaliśmy listę inicjatyw rowerowych, na które naszym zdaniem warto zagłosować. Serdecznie zachęcamy do uczestnictwa w głosowaniu – będzie nam bardzo miło, jeżeli zdecydujesz się poprzeć jeden z proponowanych przez nas projektów. Czytaj więcej Najlepsze rowerowe projekty w GBO2025

Post thumbnail

Rozpoczęło się już  głosowanie na projekty Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego na 2024 rok. Przygotowaliśmy listę inicjatyw rowerowych i okołorowerowych, na które naszym zdaniem warto zagłosować. Serdecznie zachęcamy do uczestnictwa w głosowaniu – będzie nam bardzo miło, jeżeli zdecydujesz się poprzeć jeden z proponowanych przez nas projektów. Czytaj więcej Najlepsze rowerowe projekty w GBO2024

Kontraruch na ulicy Dzierżona zrealizowany w ramach GBO 2022

To już pewne, w aktualnej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego gliwiczanie nie będą mogli zgłosować na projekt powszechnego kontraruchu rowerowego. Oznacza to, że na wdrożenie powszechnego kontraruchu trochę jeszcze poczekamy. Ile dokładnie – to trzeba policzyć. Czytaj więcej Ile lat zajmie wdrażanie powszechnego kontraruchu?

fragment wizualizacji – Teoria miasta zwartego w projekcie przekształceń Śródmieścia Gliwic, Marlena Kulisa

W tegorocznej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego zgłosiliśmy 12 dzielnicowych i 2 ogólnomiejskie projekty (opisaliśmy je tutaj). Z całej listy do głosowania zostały dopuszczone tylko dwa: wyniesione skrzyżowanie na ul. Uszczyka oraz 150m remont drogi dla rowerów na ul. Oriona. Część wniosków została odrzucona z powodu przekroczenia kosztorysu, część z powodu nieuregulowanych gruntów. Czytaj więcej Pasy rowerowe i kontraruchy nie dla Gliwic? Nasze odwołanie do Prezydenta Miasta

Post thumbnail

W ramach tegorocznej edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego zgłosiliśmy projekty w 10 dzielnicach oraz 2 ogólnomiejskie. Celem naszych projektów jest połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej, poprawa jakości oraz jej rozbudowa. Ponadto, zadbaliśmy również o ruch dzielnicowy poprzez zgłoszenie nowych kontraruchów, których w naszym mieście dalej brakuje. Czytaj więcej 12 dzielnicowych, 2 ogólnomiejskie – nasze zgłoszenia do Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego