Przedwczoraj (18 marca) Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach opublikował długo wyczekiwany przetarg na projekty planowanych dróg dla rowerów. W ramach 4 zadań ma zostać zaprojektowane łącznie 2,6 km dróg dla rowerów.
Zakresy zadań
- Rozbudowa odcinków ul. Jana Pawła II i Nowy Świat o drogę rowerową – w ramach dwuetapowego zadania zaplanowano budowę drogi dla rowerów od Katedry do Teatru Miejskiego, gdzie połączy się z rowerową al. Sikornik. Łączna długość odcinka to 800 m. (zobacz mapę)
- Budowa odcinka drogi rowerowej przy ul. Knurowskiej w Gliwicach – w ramach zadania zaplanowano przedłużenie istniejącej drogi dla rowerów przy ul. Knurowskiej o 400 m, czyli od ul. Chmielnej do ul. św. Brata Alberta. (zobacz mapę)
- Rozbudowa ul. Kujawskiej poprzez budowę chodnika i drogi rowerowej od wiaduktu A1 do mostu nad rzeką Kłodnicą w Gliwicach – w ramach zadania ma powstać brakujący odcinek trasy do Sośnicy od giełdy samochodowej do Kłodnicy o długości 500 m. (zobacz mapę).
- Rozbudowa ul. Portowej – budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od posesji 74 do ul. Kanałowej w Gliwicach – w ramach zadania ma zostać dokończona budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Portowej, długość brakującego odcinka to 900 m. (zobacz mapę)
Standardy
Jednym z wymagań przetargu jest zgodność ze standardami i wytycznymi kształtowania infrastruktury rowerowej, opracowanymi na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w grudniu 2018. Tym samym będzie to pierwszy projekt w Gliwicach (a być może nawet w całej GZM) opracowany zgodnie z nowym standardami rowerowymi.
Komentarz GRR
Najpilniejszą potrzebą rowerową w Gliwicach jest połączenie wszystkich dzielnic Gliwic i miejscowości sąsiednich z centrum Gliwic. Te 4 zadania bardzo dobrze wpisują się w tę potrzebę, ponieważ wydłużają nieukończone jeszcze trasy rowerowe do Łabęd, Sikornika, Sośnicy i sąsiedniego Knurowa. Z niecierpliwością czekamy na ich realizację.