Za nami kolejny rok. Czy był on udany dla knurowskiej infrastruktury rowerowej?
Ul. Parkowa w Szczygłowicach
W ramach inwestycji wzdłuż ul. Parkowej powstał 600 m odcinek asfaltowego ciągu pieszo-rowerowego, który jest przedłużeniem istniejącego CPR wzdłuż al. Piastów.
Ul. Ogana
W ramach przebudowy ulicy powstał 300 m odcinek drogi dla rowerów z kostki brukowej oraz wiata rowerowa z 5 stojakami rowerowymi. Rażące błędy projektowe tej inwestycji były przedmiotem naszej interwencji w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która współfinansowała tę inwestycję.
Droga wokół strefy przemysłowej
W ramach budowy drogi okalającej Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną – Kompleks 6 Knurów powstała m.in. licząca 900 m droga dla rowerów.
Remont starego deptaku obok MSP nr 9
W ramach tej inwestycji wyremontowane zostały dwa odcinki drogi dla rowerów i chodnika łączącego ul. Szpitalną i ul. 1 Maja o łącznej długości 950 m. Dzięki inwestycji sfatygowaną nawierzchnię z kostki fazowanej i asfaltu zastąpiono wyłącznie nawierzchnią asfaltową dla drogi dla rowerów i z kostki dla chodnika dla pieszych.
Nieukończone inwestycje
W 2018 roku na skraju Szczygłowic rozpoczęła się budowa niewielkiego centrum przesiadkowego. Inwestycja obejmuje budowę 200 m odcinka DDR oraz parkingu rowerowego.
Podsumowanie
W 2018 roku:
- wybudowano około 1,8 km nowych dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych,
- wyremontowano około 0,95 km dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych,
- postawiono 5 nowych stojaków rowerowych.
Komentarz GRR
Choć wydaje się to nieprawdopodobne, ponad 4-krotnie mniejszy od Gliwic Knurów (odpowiednio 181 tys. i 39 tys. mieszkańców) wybudował, jak również wyremontował więcej dróg rowerowych niż Gliwice.