Rower Miejski

Od marca 2017 Gliwice mają swój rower miejski, a w niedalekiej przyszłości swój rower miejski ma mieć też GZM.

Walczymy o to, żeby Gliwicki Rower Miejski dobrze służył mieszkańcom i przyjezdnym, a w szczególności, żeby stacje były dobrze zlokalizowane i było ich jak najwięcej.

Zobacz też:

Stacja GRM "ul. Akademicka - Arena Gliwice"

Z końcem listopada zakończył się sezon dla rowerów miejskich, który po rocznej przerwie wrócił do Gliwic. Był to rekordowy sezon pod kilkoma względami dla gliwickiego systemu. Sprawdźmy więc jak mieszkańcy w tym roku skorzystali z Gliwickiego Roweru Miejskiego. Rozbudowany system W tym sezonie operatorem systemów była firma Roovee, która udostępniła rowery 4. generacji. Tegoroczna miejska… Czytaj więcej Gliwicki Rower Miejski w 2021

Członkowie GRR testujący GRM pierwszego dnia jego funkcjonowania

  W ciągu ostatnich kilku lat systemy wypożyczania rowerów miejskich przeszły wiele zmian. Modyfikacje nie ominęły również Gliwickiego Roweru Miejskiego. Tegoroczny system, w odróżnieniu od poprzedniego, jest hybrydą systemów 3. i 4. generacji. Czytaj więcej Jak Gliwiczanie dotychczas korzystali z roweru miejskiego

Stacja Gliwickiego Roweru Miejskiego przy radiostacji

Minął trzeci rok funkcjonowania systemu Gliwicki Rower Miejski. W raz z jego końcem w dniu 30.11.2019 wygasła również umowa zawarta przez Miasto Gliwice z firmą Nextbike. Podsumujmy zatem nie tylko ostatni rok, ale i całe 3 lata działalności operatora w Gliwicach. Czytaj więcej Trzy lata Gliwickiego Roweru Miejskiego – podsumowanie

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2020 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2020 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,504 mld zł, a wydatki 1,716 mld zł. Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2020 rok

Post thumbnail

Zakończył się drugi sezon funkcjonowania Gliwickiego Roweru Miejskiego. Od początku marca do końca listopada użytkownicy skorzystali z rowerów łącznie 93 680 razy, czyli średnio 341 razy dziennie. Czas szczegółowo podsumować miniony sezon. Czytaj więcej Drugi sezon Gliwickiego Roweru Miejskiego – podsumowanie

Piotr Frydecki [CC BY-SA 4.0], źródło: Wikimedia Commons

Niedawno opublikowany został projekt uchwały budżetowej miasta Gliwice na 2019 rok. Przeanalizowaliśmy go pod kątem zaplanowanych inwestycji rowerowych. W budżecie na 2019 rok zaplanowano, że dochody wyniosą 1,270 mld zł, a wydatki 1,474 mld zł. Największe wydatki zaplanowano na oświatę i wychowanie (335 mln zł) oraz transport i łączność (290 mln zł). Czytaj więcej Rowery w projekcie budżetu miasta na 2019 rok

Stacja Gliwickiego Roweru Miejskiego przed Wydziałem Budownictwa

W czerwcu na terenie konurbacji górnośląskiej funkcjonowało 5 niezależnych systemów wypożyczania rowerów. Zebraliśmy ich statystki, żeby łatwiej móc porównać popularność poszczególnych systemów, jak i stacji. Czytaj więcej Jak GRM wypada na tle systemów w sąsiednich miastach?

Stacja Gliwickiego Roweru Miejskiego przed Wydziałem Budownictwa

W zeszłym tygodniu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła dialog techniczny do zadania „Rower metropolitalny: system wypożyczalni rowerów w GZM”. W najbliższy wtorek na spotkaniu w Urzędzie Metropolitalnym Federacja Organizacji Rowerowych GZM przedstawi naszą wizję systemy metropolitalnych wypożyczalni rowerów. Oto ona. Czytaj więcej Jakie powinny być metropolitalne wypożyczalnie rowerów?