Jednym z tematów dzisiejszego posiedzenia Komisji Rozwoju Miasta i Inwestycji Rady Miasta Gliwice była tematyka rowerowa.
Tajne projekty
Pierwszym rowerowym tematem poruszanym na dzisiejszej komisji był problem z uzyskaniem przez nas dostępu do projektów obejmujących budowę lub remont infrastruktury rowerowej w Gliwicach.
Inwestycjami, które mają status ściśle tajnych są:
- Obwodnica południowa – etap 2 (odcinek pomiędzy ul. Bojkowską a ul. Pszczyńską),
- Centrum Przesiadkowe „Zachodnia Brama Metropolii Silesia”,
- Budowa ciągu pieszego w rejonie Teatru Miejskiego łączącego ul. Nowy Świat z ul. Zygmunta Starego,
- Trasa rowerowa w śladzie kolejki wąskotorowej na odcinku od ul. Knurowskiej do granicy Miasta Gliwice.
Niedoszłe inwestycje
Drugim z poruszanych problemów było problem „zapominania” o planowanej infrastrukturze rowerowej podczas różnych inwestycji drogowych. Przykładami takich inwestycji są:
- „Przebudowa skrzyżowania ulic: Toszecka, Myśliwska, Pionierów w Gliwicach” – brak drogi dla rowerów przy ul. Toszeckiej w stronę centrum,
- „Rozbudowa skrzyżowania ulic: Tarnogórska – Kurpiowska – Olszewskiego w Gliwicach” – brak drogi dla rowerów przy ul. Tarnogórskiej w stronę Tarnowskich Gór,
- „Rozbudowa skrzyżowania ulic Wyczółkowskiego, Kozielskiej i Kresowej w Gliwicach na skrzyżowanie typu rondo” – brak drogi dla rowerów przy ul. Kozielskiej w stronę Brzezinki.
Brak miejskiego zespołu do spraw polityki rowerowej
Ostatnim rowerowym tematem poruszanym podczas dzisiejszej komisja była kwestia powołania w Gliwicach zespołu do spraw polityki rowerowej. Na nasze zaproszenie pan Aleksander Uszok, katowicki radny i prezes Rowerowych Katowic, opowiedział jak wygląda w Katowicach współpraca rowerzystów z władzami miastach w ramach tamtejszego zespołu do spraw polityki rowerowej.
Co dalej?
Nasz udział w obradach komisji zakończył się złożeniem trzech pism do Rady Miasta z naszymi postulatami i prośbami dotyczących powyższych kwestii.