W latach 2018-2019 planowana jest przebudowa skrzyżowania Toszecka – Myśliwska – Pionierów. Inwestycja ta zakłada m.in. budowę niespełna 500 m nowej drogi dla rowerów, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się jej dokładnie.
W ramach inwestycji zaplanowano przedłużenie istniejącej DDR przy ul. Pionierów w kierunku północnym oraz wschodnim. DDR w kierunku północnym będzie znajdowała się po zachodniej stronie ul. Toszeckiej i będzie się kończyć przed restauracją Mc Donald’s, czyli będzie mieć długość około 350 m. DDR w kierunku zachodnim będzie znajdowała się po południowej stronie ul. Myśliwskiej i będzie mieć długość mniejszą niż 100 m.
Co nam się podoba
- Asfaltowa nawierzchnia.
- Wzorcowa separacja pieszych i rowerzystów (DDR przy ul. Kozielskiej jest oddzielona od chodnika pasem trawy/drzew).
- Łagodne łuki (najostrzejszy łuk, który znajduje się w miejscu gdzie DDR się rozwidla, ma promień równy 4 m, inne są znacznie łagodniejsze).
- Oznakowane przejścia dla pieszych przez DDR.
- Dodatkowe przejście dla pieszych przez ul. Toszecką (obecnie na tym skrzyżowaniu są tylko 3 przejścia dla pieszych).
Co nam się nie podoba
- Brak odnogi w kierunku południowym (w stronę dworca kolejowego).
- Brak możliwości wjazdu/zjazdu z ul. Harcerskiej bezpośrednio na DDR.
- Brak możliwości wjazdu/zjazdu z ul. Sokoła bezpośrednio na DDR.
- Północny koniec DDR kończy się ślepo przed drzewami – mamy nadzieję, że szybko powstanie dalszy ciąg.
- Wycinka kilkudziesięciu drzew (głównie w śladzie dodatkowych pasów ruchu i wysepki autobusowej).
O czym nie można zapomnieć podczas budowy
- Wysokość krawężników nie może być wyższa niż 1 cm (a w miarę możliwości powinna wynosić nawet 0 cm).
- Detekcja rowerów na skrzyżowaniu musi być automatyczna.
- Detektory rowerzystów powinny być tak zlokalizowane, aby detekcja następowała możliwe jak najszybciej.
- Nasadzeniach zastępczych w najbliższej okolicy.