Podczas 59. spotkania dyskutowano na następujące tematy:
- Centrum Przesiadkowe – ponownie uznano iż najważniejsze jest uzyskanie rowerowej przejezdności w relacji północ-południe.
- Pieszy audyt okolic placu Piastów – stwierdzono iż czas przejścia przez plac Piastów po oddaniu DTŚ znacząco się wydłużył i konieczne są zmiany:
- Przywrócenie zlikwidowanych chodników (Częstochowska, Konarskiego i łącznik między Franciszkańską o Robotniczą).
- Przywrócenie zlikwidowanego przejścia dla pieszych (przez ul. Dworcową).
- Wydłużenie zielonego dla pieszych do końca czerwonego dla samochodów.
- Rezygnacja z zielonego dla samochodów kiedy ich nie ma
- Współpraca z firmą geoinformatyczną Smart Geomatic – trwają przygotowania mapy szlaków oraz nowej mapy infrastruktury.
- Bezpieczeństwa rowerzystów – postanowiono przygotować artykuł obejmujący statystyki policyjne oraz opis wybranych wypadków.
- Wdrażanie kontraruchu – Kuba z Zabrza na prośbę tamtejszego oficera rowerowego ma przygotować jakieś propozycje miejsc do pilotażu kontraruchu w Zabrzu. Postanowiono przy okazji przygotować drugą wersję raportu, która względem poprzedniej wersji będzie rozbudowany o studium przypadku w konurbacji górnośląskiej.
- Pismo w sprawie powołania metropolitalnego oficera rowerowego – postanowiono rozpocząć zbieranie podpisów przedstawicieli organizacji rowerowych z innych miast.
- Wymalowanie pasów ruchu dla rowerów na nadprzeciętnie szerokich ulicach – nie osiągnięto konsensu, czy i gdzie należy takie rozwiązania wprowadzić (poza miejscami gdzie ZDM się nie zgadza).
- Automatyczna detekcja rowerzystów przez sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach zarządzanych przez GDDKiA – postanowiono dalej zabiegać o zmiany na skrzyżowaniu w Paniówkach.