Spotkanie Gliwickiej Rady Rowerowej nr 39. Podczas spotkania odbył się wykład „Kontraruch: rowerem pod prąd po ulicach Starówki?”.
Przebieg spotkania:
- Spotkanie poświęcone było kontraruchowi rowerowemu – temat przygotowała Ewa Lutogniewska.
- Przy omawianiu głównej propozycji wprowadzenia kontra ruchu na gliwickiej Starówce zgodzono się, że do wprowadzenia kontraruchu niezbędne jest uzyskanie jednego z dwóch rozwiązań – albo wprowadzenie strefy „30 km/h”, albo wprowadzenie „strefy zamieszkania” z dozwoloną prędkością 20 km/h. Konieczne jest także dopuszczenie ruchu rowerowego na płycie Rynku.
- Zaproszony gość – radny RM Gliwice – Kajetan Gornig – poinformował, że w przyszłym roku UM planuje rozpoczęcie inwestycji wypożyczalni rowerów, początkowo w niewielkim zakresie, który może zostać poszerzony, jeśli mieszkańcy będą tym zainteresowani.
- Dyskutowano, co zmieni się w ruchu rowerowym po otwarciu „średnicówki”, dochodząc do wniosku, że niestety chyba nic. Musimy dopilnować zgodności tras z koncepcją dróg rowerowych, być może trzeba będzie wnioskować o konkretne dodatkowe rozwiązania. Postaramy się zorganizować masowy przejazd rowerowy tuż przed otwarciem „średnicówki” w marcu. Trzeba rozpoznać drogę do uzyskania pozwolenia i dobrze rozpropagować przedsięwzięcie.
- Warto rozważyć możliwość wyznakowania pasów rowerowych na szerokich, dwu- i trzypasmowych drogach w centrum miasta.
- Musimy ocenić planowane przebudowanie skrzyżowania Dworcowa-Jana Pawła II-Dunikowskiego-Mikołowska. Także już wykonane rondo na Daszyńskiego wymaga naszej oceny przesłanej do ZDM.