Spotkanie Gliwickiej Rady Rowerowej nr 10.
- przesłano pismo o GRR do Prezydenta Gliwic,
- Witold Kapuściński zreferował spotkanie podsumowujące ankietę – ogólne wnioski zgadzają się z naszymi uwagami przesłanymi do Inkomu,
- Piotr Rościszewski przedstawił stan realizacji projektu wykonywanego przez Inkom; drogi rowerowe podzielono na główne, II rzędu i III rzędu ważności oraz na trzy etapy realizacji w zależności od istniejących potrzeb i możliwości,
- dyskusja na temat aktualnie realizowanych przez ZDM projektów drogowych, które nie zawierają dróg rowerowych uwzględnionych w projekcie systemu; po uchwaleniu systemu przez Radę Miasta należy niezwłocznie zwrócić się do ZDM o weryfikację projektów z wskazaniem konkretnych sytuacji, co może pomóc uniknąć kosztów przebudowy świeżo wykonanych odcinków dróg,
- dyskusja o działaniach GRR po uchwaleniu systemu dróg rowerowych w Gliwicach (monitorowanie na bieżąco kolejnych inwestycji i przekazywanie uwag już na etapie projektu; istotna współpraca z odpowiednim wydziałem UM w celu przekazywania danych; stały monitoring istniejących dróg rowerowych – może podział na rejony i przydzielenie im stałych audytorów; zbieranie bieżących uwag zarówno od audytorów, jak i innych osób; sporządzenie strony www z wykazem istniejących dróg i sensownym ich opisem; klasyfikacja i jednoznaczna numeracja dróg rowerowych),
- warto zasugerować władzom miasta wykorzystanie dofinansowania z Unii Europejskiej w celu realizacji projektów rowerowych w Gliwicach; wymagany 15% wkład własny można pokryć kosztami projektowymi i marketingowymi,
- propozycje akcji zbierania podpisów pod petycją do władz miasta o zwiększenie nakładów na realizację polityki rowerowej Gliwic oraz zorganizowania konkursu dla zakładów pracy, które inwestują w działania prorowerowe (drogi rowerowe, parkingi, stojaki, monitoring) dla swoich pracowników i dla mieszkańców miasta,
- w dyskusji na temat strony WWW okazało się, że oferta GCOP (krótki opis samej organizacji) jest dla nas zbyt uboga i trzeba będzie wykonać ją samemu,
- można korzystać z listy wysyłkowej GCOP, gdzie warto zamieszczać poszczególne notki o naszych działaniach, jeśli są skierowane do mieszkańców i innych organizacji pozarządowych,
- omówiono problem drogi technicznej przy autostradzie A4 – GDDKiA czyni trudności w uznaniu jej jako drogi rowerowej (choć dopuszczono na niej ruch rowerów),
- w dyskusji na temat remontu i przebudowy dworca kolejowego w Gliwicach ustalono, że warto napisać pismo do inwestora ze strony kolei w celu przedstawienia naszych potrzeb i poglądów w tej materii (ciąg rowerowo-pieszy, stojaki i parkingi dla rowerów, monitoring).